fredag 3 september 2010

FREDAG JAG ÄLSKAR DIG!

Fredag... veckans bästa dag! Hela härliga helgen framför sig. JOOOOOOY!!!!
Denna veckan har varit turbulent och tung på många sätt. Bland annat har jag kammat ut och fönat håret för första gången på hela sommaren! YES FOLKS, and it was PAIIIINFULL!! Nu, kan jag tänka mig att visa ögonbryn har förflyttas upp någon decimeter upp till hårfästet.. Släpp ner dem! Verkar sjukt obekvämt och dessutom kan grannarna tro att ni gjort ansiktslyft...

Det handlar inte om att jag är ovårdad. Jag bara känner inte att mitt hår behöver tämjas varje dag, när det egentligen bara vill göra sin egen grej. Och som ni sett på min profilbild har detta hår mkt vilja och stor personlighet.. Så jag väljer ibland att inte bekämpa det. Wash n go! Räcker gott och väl. Så kan man istället baka någt gott och ägna ännu mer tid till att äta det. DET är livskvalitet hörni!!

Nedan ser ni den godaste rabarberpajen jag gjort på länge. Dags för Fredagsmys!

Sweet mamma!!


No, she didnt get PEARS!! She got Rhubarb!




Rabarberpaj med kokos och valnötter
125 g smör
2, 5 dl mjöl
0,5 dl havregryn
0,5 dl kokosflingor
3 dl socker (1 dl att ha i smuldegen och 2 dl att strö över rabarbern)
ca 4 dl skivad rabarber
2 msk potatismjöl
valnötter
200-225 graders, i ugnens mitt.







Blanda vetemjöl , havregryn, kokosflingor och socker i en bunke. Dela smöret i tärningar och finfördela denna tillsammans med mjölblandningen så att allt blir en grynig massa. Smöra en ungsäker form och lägg i den skivade rabarbern. Strö socker över och även potatismjöl så att pajen inten blir vattnig. Smula sedan degen över alltihop och lägg in i ugnen i ca 20 min. När det är ca 5 min kvar lägg på de grovhackade valnötterna. Ät den ljummen med en god vaniljglass eller vaniljsås. Låt det smaka väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar