söndag 25 juli 2010

ALOWETHINGS BÄSTA CROQUE

En man som kan dansa och laga mat... men framförallt ÄTA mat. Vad mer kan man önska sig? Lägg på ett stort uns av riktigt torr humor på det och du har mig IN DA BAG!!

Min kärlek har mooves och han kan laga mat. Det finns ingen tvekan om saken! Han kanske inte skulle kunna battla den famösa och mest dansanta Stockholmprofilen på dansgolvet. Men vem fan kan det??! Snubben ("Stockholmsprofilen") lär ha uppfunnit Madonnas kända "Vogue" rörelser. Eller gubben kanske jag borde säga? Jag vet faktiskt inte, men länge har han varit en självklar del av underhållningen på huvudstadens nattklubbar, och jag upphör aldrig att fascineras. Kanske har han till och med börjat göra gästspel ute i landet eftersom man inte har sett till honom på drygt 1 månad... jag hoppas verkligen det. Stockholmsprofilen är någon alla bör uppleva!


Så…nä…min man kanske inte kan battla ut Stockholmsprofilen på dansgolvet (Endast den store Michael Jackson kunde göra det!), men han gör något mycket bättre. Han lagar den bästa Croque monsieur till söndagens brunch, eller kanske natt snack. Hemligheten? En fantastisk och underbar flickvän med 0 blygsamhet och ödmjukhet som inspirerar en, och så bra råvaror förstås. Buon apetito!





Alowethings Croque monsieur

Formbröd (gärna av grövre sort)

Smör

Ost

Kotlettpastrami

Rödlök/vårlök

Tomat

Dijon senap

Basilika

(Timjan)


2 kommentarer:

  1. Alltså dance off och cook off between Mr D och Mr L inom snar framtid!!!!! Jag dömer dansen, du maten...!

    SvaraRadera
  2. Jaaa! Helts klart!!! Fattar liksom inte varför inte detta initiativ har tagits innan??

    SvaraRadera