torsdag 22 juli 2010

UM POUCO MAIS...

Mer mat, mer kärlek, mer lek, mer av allt det goda! Så försöker jag leva mitt liv. Nu tänker vissa av er att detta motto såklart bara är en ursäkt för att få njuta helt hämningslöst och karaktärslöst. Fy skäms!!! Men till mitt försvar har jag aldrig påstått att jag har någon karaktär… i alla fall inte när det gäller mat. Jag njuter och jag är stolt! Jag älskar mat med alla mina sinnen och i mitt kök finns inga regler (det är nu jag hör min killes lite sarkastiska mumlande om att det minsann är HANS kök!.) Ja, ja älskling, nu tycker jag att vi fokuserar rätt.

Jag är ingen expert, har ingen gedigen kunskap om mat, har ingen utbildning eller dylikt i området, utan enbart en djup kärlek för det. Jobbar faktisk med mode (Ja det e sant!! Vi äter vi också!! I alla fall vissa av oss).

Jag har inga ambitioner att lära ut något eller komma med något banbrytande underverk till matträtt som endast ger er grov prestations ångest och som kan bli startskottet för en livslång depression. Jag gör detta för att förhoppningsvis inspirera och för att bli inspirerad. Jag skriver inte endast om mat jag själv lagar utan även om mat som jag äter hos nära och kära eller någon krog, som inspirerar mig och min mage.

Jag lagar oftast mat utan recept och utan specifika mått och kommer därför sällan ange specifika mått. Ingen har stupat hittills så det ska nog gå bra ska ni se.

1 kommentar: