torsdag 29 juli 2010

AW??!!

Kan man väl göra fast man har semester.Eller aperitif som min italienska polare kallar det för... Och viss låter det lite härligare!Byt ut nötter och chips mot enkla men goda tapas istället och bjud över vänner, kollegor eller "that someone special" (or maybe not so special??) till ditt kök eller trädgård. Miljöombyte från uteserveringen kan behövas!



Enkla tapas till vinet/drinken
Detta kan varieras i all oändlighet. Just denna gång bjöd jag på Guacamole, Kalamataoliver, Chorizo salami samt ett supergott knäckebröd som heter Batanun (gjort på egyptiskt surdeg om jag inte minns fel). Denna finns att köpa på en välsorterad livsmedelsbutik.



Guacamole
2 avocados

ca 1/2 lime

1 vitlök

1 Seranochilli (ta mindre eller mer beroende på styrka)
Salt
Peppar

(Lök)

(Koriander)


Mosa avokados och lägg till pressad vitlök, hackad chili, lime saften samt salt och peppar. Blanda väl. Garnera med lite hackad lök samt grovhackad koriander om du vill. EAAAT!

2 kommentarer:

  1. Detta var precis något jag letade efter en förrätt något man kunde äta på och dricka vin med innan maten. Så himla enkelt och snabbt och en perfekt kombination!! LOVE IT! Jag gjorde detta innan kykling bulgur mmmmumsss

    /Karotte

    SvaraRadera
  2. Kul karotte!
    Enkelt och gott och håller blodsockret i schack medans man lagar ngt annat.I love it to!!

    SvaraRadera