söndag 22 augusti 2010

RECYCLE!!

Rester, lefttovers... bara blotta namnet låter sjukt osexigt. Lika lite som man är sugen på att ta över sina polares f.d flirtar, sexpartners, pinsamma hångel etc. - lika lite hoppar många av oss upp på taket av extas vid tanken på att äta gårdagens mat... IGEN!

Men kom igen!! Är vi verkligen så primitiva att vi fortfarande inte gått vidare något från ¨slit och släng¨ mentaliteten??!

Hur mycket jag än älskar en alldeles nylagad rätt är det faktiskt inte varje dag som jag är sugen på att laga mat och definitivt inte något nytt varje dag 2 ggr om dagen! (GUD!!! Fatta vilken drömkvinna jag skulle vara om så vore fallet!) Blir det mat över från kvällen innan, ser jag alltid till att återanvända denna dagen efter. Detta betyder dock inte att jag måste äta exakt samma grej igen.Med lite fantasi kan man alltid skapa en nyhetsfaktor även med gårdagens mat. ¨If it ain't new it's thru!!

För något inlägg sedan skrev jag ju om en kycklingmacka gjord med restera från den grillade moçambikiska kycklingen. Denna gången ser ni en enkel men god taco sallad på mitt viss.

It's cool to recycle!! Only Cavemen have yet not realized it!


God, enkel och fresh!!


Chris Rock om Återanvändning... och lite annat...




Snabb Tacosallad
resterna av köttfärsröran som gjort till tacos rätten kvällen innan, eller chilli con carne.
körsbärstomater
rödlök
Avokado
machésallad
Santa Maria chunky salsa - HOT!
gurka
salt och peppar
(koriander eller persilja)




Skölj salladen och låt rinna av. Skiva eller hacka resterande grönsaker. Värm köttfärsröran alle chilli con carnen från gårdagen. Böja med att lägga hälften utav köttfärsen på en talrik lägg sedan lägger man på alla grönsakerna. Ovanpå detta, lägger man på resterande av köttfärsen och slänger även på salsan. Strö över lite hackad koriander eller persilja. KLART! Snabbt, enkelt, fräscht och SMARRIGT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar